camillajarnedal.blogg.se

Måndag 31/8
God kväll, snart slut på denna måndagen och då är det även slut på augusti. 1 september imorgon.
 
Igår så var jag på språng, först var det ju kiropraktorbesöket för Ida på morgonen och efter det hoppade jag i bilen och gav mig av söderut. Jag tog en sväng om Svensk Ridsport i Kungsbacka och spanade in höst/vinter-nyheter och sedan fräste jag in till Göteborg och plockade upp en saknad vän som varit i Tyskland i 3 år och utbildat sig till beridare. Hon skulle flytta hem till Sverige igen men det blir ändrade planer och hon flyttar tillbaka till Tyskland redan på fredag för att arbeta som stallchef och beridare. Heja Tina!
 
Idag har jag jobbat (oväntat) och farit omkring som en tok, jag har varit på 4 olika enheter under dagen vid olika tillfällen. Effektivt? nja, sådär -men det var nödvändigt.
 
I stallet blev det promenad eftersom hon fick kiropraktorbehandling igår. Vi började i paddocken och fick lite miljöträning i form av en liten tjej som red stallets shettis. Ett litet och snabbt ekipage, fulländat med ett litet syskon som satt och lekte utanför staketet och en mamma som sprang framför och visade ridvägar -något som förövrigt var hemskt konstigt tyckte Ida. Hon hälsar att människorna hon är van vid oftast GÅR omkring.
Sedan fortsatte vi en liten sväng ut i skogen innan Ida fick på sig regntäcket då det ska vara skitväder imorgon, och sedan ut i hagen.
En ordentlig kaffe KAN vara räddningen på dagen ibland
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress