camillajarnedal.blogg.se

Dagens stallbesök
När jag kom till stallet hann jag knappt börja mocka innan himlen öppnade sig. Det började blåsa massor och ösregnade, såpass så att hästarna började springa runt och tokgnägga -jag fick gå ut och kolla om det var någon som hade rymt eller nåt eftersom de skrek så. Men nej, de var bara skitsura på vädret :p
 
Jag tog tag i min ena box (eller ja, den boxen som är min -men Ida står i en annan box just nu), vi ska städa/tvätta stallet nästa helg så boxarna ska tömmas. Dagens arbete bestod i att ta allt löst strö och lägga i sopsäckar så jag kan använda det och grunda boxen med sen när det är tvättat (min box var dessutom nyströdd), och då behöver jag bara slänga ut själva bädden.
Under tiden jag grejade i boxen drog skitvädret förbi och det blev sol och jättefint. Skyndade mig ut och plockade in Ida för att passa på att rida när det var sol!
Ett pass i paddocken blev det och vi övade övergångar mellan skritt och trav, och lite tempoväxlingar i traven. Lika bra att sätta igång med sånt jobb direkt, för det kommer det bli mycket mer av ;) Men hon är bra duktig den lilla damen. Enda som var mindre bra idag var att hon inte ville stå stilla när jag skulle sitta upp, men vi upprepade tills det gick. Det är en sån sak som är så himla irriterande, hästar som inte är lärda att stå stilla när man sitter upp... Så det ska vi verkligen jobba med.
 
 
 
JennyM

Så kul att du är igång igen! Håller tummarna för att ni hittar en sadel nu med.. Jösses vad du höll på med det på dom andra, så nu lär du gjort dig förtjänt av lite medvind! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress