camillajarnedal.blogg.se

God morgon
Morrn morrn! Idag (och imorgon) arbetar jag hemifrån, så dagarna ser lite annorlunda ut. Jätteskönt med möjligheten att få jobba hemifrån så man kan lägga upp dagarna lite själv. Det funkar ju inte alltid, men som nu när det är höstlov går det att göra såhär.
 
Vad har hänt i veckan då?
I måndags blev det en promenad som jag planerade. När jag kom för att hämta Ida låg både hon och ponnyn Lilly och sov ute i hagen, så promenad var nog en lagom aktivitet ;) Vi var ute på galoppbanan och spanade på rådjursflocken som bor där (till vår förtret).
Tisdag longerade jag henne och då var hon väldigt pigg och till en början kunde hon inte alls koncentrera sig utan sprang mest runt och "snarkade" med svansen i vädret. Efter en stund släppte det men hon var ändå på tårna.
 
Igår vilade hon helt, och jag var dessutom stalledig. Var i Göteborg på afterwork med ett par av de andra kuratorerna och stallägarna passade Ida. Men idag är det på´t igen :)
Annars funderar jag över klippning -av Ida då. Jag hade inte tänkt klippa henne iår men nu börjar jag fundera på det för hon börjar bli rätt luddig och svettas ordentligt när vi jobbar. Hm, får helt enkelt fundera på detta.
 
Ha en bra torsdag!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress