camillajarnedal.blogg.se

Premiär!
Idag har Ida skotts och sedan när jag kom efter jobbet så hängde jag på två från stallet ut -så nu har vi ridit ut för första gången, noga inramad mellan två stabila äldre hästar.
Ida är inte uteriden innan förutom de 2-3 gånger jag varit ute på galoppbanan (sista gången stod hon mest på bakbenen och backade). Hon är osäker och tittig, leder jag henne så går hon med mig överallt men hoppar högt för minsta fågel som lyfter och sitter jag på vill hon helst springa hem. Lite "lustigt" för hon är väldigt otittig på bana...
Man kan väl säga såhär; hon uppskattar inte uteridning och förstår inte vitsen med det -ÄN ska tillägas. Hon ska självklart vänjas så hon känner sig trygg och att kan uppskatta att ridas ut.
 
Idag hängde vi på en av islänningarna och en snäll halvblodsfarbror. Var ute i en dryg halvtimme och bara skritt denna gång men det viktigaste var att det skulle gå bra hela vägen för en positiv upplevelse, och det gick riktigt bra. Hon var tveksam vid ett blött ställe och började backa m.m. så där ledde jag henne över, men på hemvägen hann hon inte tänka till innan hon redan var över.
 
Hursomhelst, jättenöjd med hur hon skötte sig!
 
 
Tuva Björnwall

Kul att det gick bra! :)

Svar: jaaa, även Ida ska nog kunna lära sig att gå ut ^^
camillajarnedal.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress