camillajarnedal.blogg.se

Gårdagens veterinärbesök
Lång dag var det och inte är jag klokare...
Hon är halt höger fram men vi hittar inte vad.
Hon visade inte mycket hälta rakt ut på gången eller vid longering, mest en ojämnhet, men det har hon inte gjort hemma heller utan det är när jag suttit på som det blir jobbigt för henne i högervarvet.
Blir ren när utsidan hoven bedövas bort (både ligamentskadan och hålväggen satt på insidan). ULat hov (in- och utsida) samt bogen.

Ska tillbaka om 3v. Hittar vi inget då får vi ev göra en magnetröntgen. Som veterinären sa; Det finns många saker i en hov som vi inte ser/kommer åt på ultraljudet.
Känns lite kluvet: Jätteskönt såklart att det inte var ligamentskadan (och inte hålväggen heller).
Men vad är det istället då??        :rage:         :arghh:
Jag är glad att inte den gamla skadan gått upp, men hade gärna fått en diagnos direkt idag, att man kunnat peka på att "det här är det" - så man vet hur man ska förhålla sig, vill inte fastna i spiralen hälta/igångsättning/hälta/igångsättning för nån grej vi inte hittar. Det är typiskt om det "lägger sig" under de här veckorna och sen kommer tillbaka när jag börjar rida mer igen.
Det är detta jag avskyr med att inte hitta nåt. Jag vill ha klara besked; "HÄR är en sån här, och då gör vi SÅHÄR". Jag blir tokig på "nåt är det men vet inte vad".
 
Well well, mycket oklart som sagt. Blir återbesök om 3v, ska först skritta i 2v -sen prova att rida på lite mer sista veckan för att se hur det verkar.
 
 
 
 
JenniferDressage.se

Meeeen, åh nej! :( Vet precis hur jobbigt det är när de inte hittar vad som är fel, finns ju nästan inget värre. Håller tummarna att det inte är nåt allvarligt <3

Svar: det är så jäkla tråkigt. Men nu ska vi ju in 22e igen och det är ju inte SÅ långt kvar. Dock tror jag inte vi hittar nåt då heller utan det krävs nog en MR för att komma åt detta. Får bara hoppas att det är något som går att åtgärda
camillajarnedal.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress