camillajarnedal.blogg.se

Skottdagen
Årets extradag idag ;)
 
Igår blev det inte så mycket med nåt. Vaknade med migränhuvudvärk och illamående -och på telefonen har jag ett facebookmeddelande från ägarna till ponnyn jag rider ibland: de hade utsläppet och när de ändå var igång hade de mockat, bytt vatten och gjort höpåsar till båda mina hästar. Så otroligt lägligt. TACK till er. Det var dagens räddning att kunna ta det lugnt tills huvudvärken släppte och sen åka ut till hästarna och fixa med smågrejer.
 
Idag har jag jobbat, såklart, och sen i stallet tömkörde jag Ida och red en stund på Hottie. Hottie var lite spänd i början men när det släppte så blev hon pigg, så pigg att hon tom "bockade" i galoppen. Jag skriver "bockade" för hon är inte så haj på det där med att bocka (tackar vi för) menhon försökte iallafall, det blev mest väldigt höga galoppsprång med mycket studs i fötterna :p
Imorgon vilar hon och Ida ska jobbas ordentligt.
Olivia

sv. Tack för tipsen, så kan det säkert vara!! Det är ju lite mer häst att rida med Obelix trots allt.. ;) Har du några tips på sätt man kan träna på? Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress