camillajarnedal.blogg.se

Torsdag
God kväll,
Idag har dagen bjudit på en del sol :) Jag och Calle var ute och gick mitt på dagen och vi var nere på stan ett tag. Jag ska på fest nästa vecka, temafest så vi var på outfitjakt. Hittade rätt bra grejer och även lite andra saker så det var god utdelning kan man väl säga :p
 
I stallet jobbade jag lite med Tor (islandshästen) och idag hängde jag till och med lite på honom, dock barbacka.  Innan jag hängde på honom hade jag sadlat honom i stallgången och sedan i ridhuset tränade vi genom att jag stod på pallen intill honom på båda sidor och kunde luta mig mot- och över honom. Vi höll inte på så länge utan avslutade när jag hängt på honom. Det gick riktigt bra och han höll sig lugn hela tiden. Duktig häst!
 
Ida och jag gick på en liten promenad. Alltså, jag vågar knappt säga det men det verkar äntligen som att blinningarnas högsäsong är över. Var inte så himla mycket insekter när vi var ute, och tänk vad skönt om det inte bara var en tillfällighet. Well, jag hade på henne flugtäcket för säkerhets skull.

Imorgon åker jag och Calle ut till Skaftö igen, nu för att vara hundvakt medan mina föräldrar är borta. Hoppas på lite fint väder imorgon med så att vi kan hänga ute :D
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress