camillajarnedal.blogg.se

Dagens lastning m.m.
Idag startade jag tidigt med att lämna bilen på service kl 07:00. Klockan 07:12 var jag sen i elljusspåret och tog ett varv i solen. Hann även in på Willys när de öppnade kl 8 och sen hem för en liten extrastund sovning. Under dagen sen har jag läst i min jobb-bok och sen när bilen var klar hämtade jag den och åkte till stallet.
 
Vi följde upp gårdagens lastningsjobb idag och började inne i ridhuset med samma övningar som igår. Hon förstod dem snabbt idag och var med på noterna så vi kunde snart gå ut till transporten. Hon var lite tveksam till en början men vi tog det lugnt och efter 5 min hade hon klivit in. Idag var jag helt själv och då fick jag lite krångel med godiset/belöningen :p Jag har en transportkrubba som jag hade lite pellets i och när den hängde på bommen gick Ida in jättefint -MEN, hon är tillräckligt lång för att rumpan skulle sticka ut sådär en decimeter = gick inte att stänga bommen. Hängde jag krubban längst fram i transporten "hittade" hon den inte... Suck... Vi får jobba lite på detta alltså. Men, jag är nöjd med henne, även om hon gick ut igen flera gånger kunde jag hela tiden få på henne igen och vi avslutade med att hon gick på och att jag sa till henne att backa av.
 
Imorgon ska vi inte lasta men det blir ridning istället. Onsdag är det först skoning och sen kanske jag lastar igen (eller om jag väntar till torsdag), jag och Calle ska iallafall på bio på onsdag kväll eftersom han fyller år.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress