camillajarnedal.blogg.se

onsdag kväll
Jag fick fixat mitt schabrak idag, killen sydde fast remmarna under tiden jag var där, härligt när det går snabbt och lätt :) Åt lunch med fyra kollegor och satt länge och pratade med två av dem efter lunchen. Faktiskt väldigt nyttiga samtal jobbmässigt, lite kollegial handledning sådär. 
 
I stallet så passade jag på att rida i paddocken mellan regnskurarna och känslan var ungefär som igår, bättre än det varit det sista men inte helt hundra. Vi tog en del galoppjobb och hon fick rulla på i lite friskare tempo längs långsidorna och jag stod i lätt sits. Viktigt att verkligen galoppera igenom kroppen, det släpper bra på ev spänningar och hon frustade massor efteråt. Vi fick lite miljöträning med då de sköt på skjutbanan längre bort, lite lagom störningsmoment. Efter passet så var jag med i ridhuset en stund som markhjälp när stallägaren skulle jobba en av islänningarna. Det är en häst som blivit skrämd i ridningen hos tidigare ägare och det slutade i en allvarlig olycka -efter det är den väldigt bakskygg + rädd för om ryttaren rör sig i sadeln. Den har fått ridas in på nytt men är fortfarande mycket osäker. Idag var det dags att hänga på den och jag stod på marken och höll i linan. Gick jättebra! Vi stod bara stilla idag men det var nog så bra jobbat. Heja hästen!
 
Imorgon jobbar jag hemifrån och jag ska passa på och rida under dagen, dessutom ska jag hjälpa tjejen med ponnyn jag rider ibland. Full fart!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress