camillajarnedal.blogg.se

Bästa passet hittills
Måste bara säga att vi ikväll nog gjorde bästa passet hittills.
 
Longerade inte innan uppsittning idag utan skrittade fram ute på vägen och sedan satt jag upp i paddocken. Började med skrittjobb där jag red mycket volter och serpentiner, mycket fokus på att rida "runt" innerskänkeln och försöka stoppa in den där högerbogen. Red skänkelvikningar på korta och långa diagonaler och gjorde ett par försök till svaga öppnor längs spåret.
 
Sen i traven var det lite tjafs i början, som alltid -hon kollar liksom läget, men jag red bara på framåt. I början när hon väl travar iväg så travar hon med liiite broms, men jag trycker inte på henne (för då smäller det direkt) utan hon får småputtra lite och så släpper hon mer och mer när hon blir varm i kläderna. Red runt på stora åttvolter och tänkte på samma sätt som i skritten - att verkligen försöka runda henne i sidan om det behövs, flytta henne lite för innerskänkeln. Ibland fick jag till det att när jag kände att hon var på väg att spänna till så hann jag leda med innertygeln och driva med inner, och istället för att slå så sänkte hon sig och travade vidare.
 
 
Under dagens jobb blev det att jag kunde rida lite mer "på riktigt" och vi hittade till en riktigt bra känsla faktiskt. Sen är det ju verkligen inget avancerat vi gör och kraven är rätt låga, men hon visade upp den där trevliga sidan som finns därinne och bjöd utan att springa, kom upp liiite i formen utan att bli spänd och var bara jäkligt rapp i tassarna. Riktigt roligt!
 
---
Imorgon har jag en lite annorlunda fredag. Jag ska vara på ett seminarie på högskolan här i Trollhättan så jag kommer jobba hemifrån först lite på morgonen innan seminariet och sedan på eftermiddagen med. 
Och sen...sen är det långhelg! Och på lördag ska vi åka till Tina igen och träna. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress