camillajarnedal.blogg.se

Bra pass
Idag har jag varit tillbaka på jobbet igen efter ett par dagars envis förkylning. Fortfarande rätt risig men klart bättre.Var även och hämtade ut min ena ridstövel som varit inne och fixat dragkedjan. Skönt att ha dem tillbaka ;)
I stallet så var det blåsigt men sol, jag tog in Nelli så hon fick äta middagen inne (så den inte skulle blåsa iväg för henne). Sen blev det lite jobbigt igen för hon ville inte ha grimman på sig, jag funderar på om hon kanske får små stötar av mig och att det är därför hon plötsligt kastar sig iväg och är rädd om huvudet. För det hände i boxen och även sen när jag borstade ansiktet på henne efter ridningen. Hmm. 
 
Jag red inomhus idag för det blåste så, och vinden låg på åt precis rätt håll så det var lugnt och skönt i ridhuset. Idag hängde jag på gramanen då hon inte ridits sen i söndags och oj vad fint hon gick idag! Inte "oj så fint" som i nåt med formen, för den var nog i kortaste laget, men hon var så himla avspänd. Hon sparkade en gång, alltså EN gång - det har inte hänt innan. Jag kunde till och med sitta en kort stund i traven utan att hon blev spänd. 
Jag red många åttvolter idag, en del serpentiner och diagonaler. Övade på tempoväxlingar på långsidorna och det är lite tricky för hon är skitsnabb att sakta av om man bromsar upp, så där fick vi jobba på att ligga kvar i traven men bara lite lugnare. Efter ett tag så tog jag till och med en liten galopp, och nu blev det högergaloppen (det svåra varvet) då det var det som passade bäst. En liten rivstart i fattningen men sen var det bättre. Galopperade ett varv i lugn och ro men sen blev det en mindre explosion i slutet tyvärr. Såhär i efterhand så skulle jag ju såklart ha brutit av innan. 
Hon blev lite spänd efter det men jag travade bara på och red stora åttor igen tills hon slappnade av, sen skrittade jag uppsuttet en stund och därefter skrittade jag av. 
 
Väldigt nöjd idag får jag säga, hon var mycket mera "med" och blev varken tjurig eller över-het. Bra dag alltså. 
 
 
Imorgon blir det ridning igen och sen ska hon löshoppa på söndag. Hoppas att hon håller sig något lugnare denna gång än sist för då var det lite väl mycket drag i henne. 
Lina olinao.blogg.se

Vad roligt!

Isabelle

Men vad kul att det gick så bra!! 💪🏼 Heja!

Sanna

Härligt när man känner att det går framåt hela tiden! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress