camillajarnedal.blogg.se

Måndagskväll
05:00 vaknade jag imorse av värsta åskvädret. Det dundrade och smällde, och lyste i sovrummet som att någon stod och lekte med lampknappen. Blev rätt sur när jag såg att klockan var 05:00 eftersom jag skulle upp en timme senare, och ja sen dundrade det så att jag inte somnade om förrän 05:30 ändå.
 
Under dagen sen bättrade det på sig och blev riktigt fint, blåsigt men soligt.
I stallet så väntade Nelli och fick äta sitt eftermiddagshö medan jag mockade och gjorde påsar. Sen tog vi oss ett litet ridpass och idag gick det riktigt bra. Lite hopp och skutt men det är det alltid, men sen travade hon riktigt länge utan några svårigheter utan med bra flyt.
 
Rätt nöjda efter jobb
 
Sen när jag ridit klart fick hon gå ut i hagen en stund till och jag hängde kvar ett tag för att snacka lite skit med folk i stallet. Imorgon ska jag köpa avmaskning och sen kommer min kompis Anna och hälsar på oss i stallet. Trevligt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress