camillajarnedal.blogg.se

Massage
Idag har Nelli träffat massören. Jag var jättespänd på hur hon skulle vara i kroppen och var rätt jäkla bergsäker på att det skulle finnas ett och annat, särskilt i och med att ridningen innebär ganska mycket spänning för henne, och att hon gärna sneddar så.
Men - ingenting anmärkningsvärt. Märk väl - ingenting. Rätt förvånande. Annars har det alltid varit någonstans det varit lite "stramt" eller spänt och saker som behövs lossas på - och då på hästar som bara rullat på i ridningen. Massören gick igenom henne från topp till tå, lyfte och sträckte i alla ben och klämde både här och där. Det var uppskattat iallafall av Nelli som gäspade som en tok efter en stund. 
30/5 kommer massören tillbaka för att följa upp. 
 
 
 
Efter stallet åkte jag och köpte Stroppy Mare, förra brunsten upplevde jag att hon blev ännu lite svårare än annars så jag tänkte testa om detta kan vara nåt för oss. Blev även en burk Krafft Stress Relief efter att ha konfererat med Nellis förra ägare som haft bra hjälp av det till en av sina. Jag upplever inte Nelli som just stressad men det är värt ett försök, kan det hjälpa till på traven så är det ju super. 
 
Annars så är jag glad över att när jag satt och bläddrade i min kalender igår så insåg jag att det är ju långhelg denna helg! Jag hade helt "tappat" att det är 1 maj (och därmed röd dag) på måndag. Inte fel! Dessutom såg det ut som att det skulle bli rätt fint väder och ganska varmt, lite skillnad mot dagens snö(!) och ösregn..... Kom igen liksom.... 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress