camillajarnedal.blogg.se

Påskafton

Igår var det full rulle hela dagen. Jag var barnvakt och startade med att gå upp kl 05:00 så att jag var på plats strax efter 06. Lillan vaknade 07:30 och sen gick det i ett till jag åkte. I stallet blev det en vilodag för Nelli, jag var så himla trött. Borstade bara och fixade med sakerna runt om. 

Idag red jag, startade med en ordentlig omgång på lina ute i paddocken. Hade tänkt rida där med men det var sån action "vägg i vägg" så jag hoppade det ;) Det var Nellis haggranne som var superpigg och bockade runt medan han pep - så jag kände att det var dumt att utmana ödet.

Vi gick in istället och idag var det nästan så jag satt och undrade vad som var fel :p hon var mer liksidig än vanligt och körde inte ut högerbogen, slog 2ggr (i direkt följd så bara ett tillfälle) i skritten, och sen tog hon trav utan den vanliga tvärniten efter 15m. Hon bromsade till men när jag smackade på så travade hon vidare. Red över ett par bommar som låg framme, gjorde lite mindre volter och ett par övergångar - och inga(!) sparkar i traven. Dock het så det sprakade :p Hoppas hon är på lika bra humör imorgon när vi ska till Tina. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress