camillajarnedal.blogg.se

Stallmorgon och löshoppning
Igår var det inte ett lika bra pass som i förrgår, utan hon var spänd och trängde mot högerskänkeln. Vet inte vad som var grejen igår (eller vad som var grejen i förrgår kanske man kan fråga sig istället, vad fick henne på så bra humör då? -jag vill ju kunna upprepa det liksom), jag gjorde på samma sätt båda dagarna och det var liknande förutsättningar. Jaja, jag kliar mig i huvudet kan man säga. Joggade bara runt på stora spår och lossade sidorna tills jag hade henne under mig igen och så nöjde vi oss. 
 
Idag hade jag utsläpp så var i stallet runt 06:20. Fodrade och sen gjorde jag iordning påsarna, förberedde en grushage med Nellis "second breakfast" och gick runt och såg att alla hade vatten i hagarna medan hästarna åt. Det var kallt imorse, -3 grader när jag kom till stallet men det blev snart varmare och hon fick gå utan täcke fram till löshoppningen (sen fick det dock åka på igen för imorgon blir det skitväder - igen). 
 
 
Sen när alla var ute mockade jag och gjorde klart alla sysslor, var klar vid 8 och då satte jag mig på utsidan mot väggen och solade lite medan jag helt enkelt väntade på att tiden skulle gå :p Vi hade planerat löshoppning till kl 10 så det var bara att vänta in att folk skulle komma. 
Idag longerade jag Nelli lite innan, förra gången blev hon så himla överladdad så hon sprang mest, men idag blev det precis lagom - hon var pigg men kontrollerad. Hoppade fint, inga höjder men med bra koll på benen och hon såg nöjd ut. Lika nöjd var hon sen när hon gick ut och rullade sig i hagen. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress