camillajarnedal.blogg.se

Utflykt
Dagen idag bjöd på utflykt för oss, en tur till Tina för både uppsutten- och avsutten hjälp. Fast först börjar vi med att jag är förkyld -såklart-, lilla Cornelia bjöd på dagisbaciller i fredags och de började göra sig påminda igår kväll. Blä. I stallet så startade jag med svanstvätt, viktigt när man ska bort, och sen medan svansen torkade så mockade jag, kopplade transporten och packade alla saker. 
När vi skulle åka blev det lite smådrama en stund när jag skulle byta grimma, Nelli har varit lite jobbig att tränsa de senaste dagarna (men när tränset väl är på har det inte märkts något annorlunda) och nu ville hon inte ha på sig den andra grimman heller. Synd att jag liksom fått av den andra då.... Nelli backade och försökte smita iväg ut men en i stallet kom till undsättning så vi hade henne mellan oss och lyckades svänga in henne i en öppen box. Därinne fick jag på grimman och kunde känna över henne lite mer - och det är runt öronen hon är irriterad. 
Lastade sen och det tog någon minut, väl på plats hos Tina gick tränsningen mycket bättre än vad jag trodde (och det gjorde avtränsningen med). 
 
Tina började som sagt rida och det gick bra, lite grejer såklart men ändå lite mer med på noterna än förra gången och då var hon inte fullt så skev i kroppen utan med på plats rakt under. Jag tycker Nelli är så duktig ändå när vi är iväg, lugn utanför transporten när man grejar och inte alls tittig i nya ridhuset, inte ens när folk öppnade dörren. När Tina ridit ett tag och galopperat åt båda hållen så bytte vi och så red jag en stund i slutet, vilket ni kan se ett par minuter från nedan, ni får ljudet kvar med - det kan alltid vara roligt att lyssna på. 
Får se när vi åker ned igen men skulle gissa om kanske 2 veckor igen precis som denna gången, så rider jag på hemma under tiden.
 
Anonym

Duktiga ni är! Roligt att du delar med dig av filmklipp och att ljudet är på så man kan hänga med :-)

Caroline och unghästen Stina

Vilken liten pärla som glimmar till där! Så fin hon är! Du rider så fint, så med ännu lite mer tid och tålamod kommer hon säkert sluta att gå i försvarsställning och istället försöka förstå när du ber henne om något.

Svar: Tack <3 Jag hoppas verkligen det. Stundtals så funkar det ju iallafall... Ska bara utöka de stunderna :p
camillajarnedal.blogg.se

JenniferDressage.se

Kul att få se film! Ser fint ut tycker jag, ni är duktiga :)

Svar: Tack <3
camillajarnedal.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress