camillajarnedal.blogg.se

Mäss-lördag
Lördag och besök på Eurohorse stod på schemat idag. Jag var i stallet på förmiddagen, mockade, fyllde vatten i hagen och tittade till Nelli, höpåsar hade jag förberett igår så det var bara att ställa fram. Sen åkte jag ner till Kungälv och plockade upp mamma innan vidare färd mot Göteborg och parkeringskriget ;) Vi fick en parkering rätt snabbt ändå och klarade oss från att bli överkörda av en gubbe som var lite hetsig... Han körde dock in i en vägg...
 
Vi startade med att se om det fanns bord på Incontro men där var fullt så vi gick in på mässan istället. Vi gick direkt bort till Erreplus för att prata med dem och boka in en sadelprovning. Jag hade haft mailkontakt med en av utprovarna innan så nu skulle vi mest stämma av och boka tid. Vi pratade lite om Nelli och berättade bl.a att hon gått med en Erreplus innan och funkat bra med den (well, hon har gått med hoppsadel till i höstas - men under vintern, hos Elenore har hon gått med en Erreplus). Då visade det sig att den som provade ut sadeln hon hade innan var på plats i montern och lustigt nog kom han ihåg Nelli. Haha, är väl lite på gott och ont om en sadelutprovare kommer ihåg en häst flera månader senare... Ungefär såhär lät det:
Sadelprovare 1: X det var väl du som var hos E va?
Sadelprovare 2: Ja det var det. Vilken häst var det?
Jag: Nelli. En skimmel.
Sadelprovare 2: Jaha ja. Skimmeln ja.... Den var ganska känslig ja.
Jag: :p
Sen provsatt jag ett par olika sadlar, testade olika knästöd och så, bestämde dag för sadelprovning (blir 11/3) och sen gick vi vidare. Tog en tur runt och kikade lite innan vi gjorde ett nytt försök hos Incontro, och nu hade vi tur - så fick bord och åt en god brunch så vi skulle orka med ytterligare ett varv på mässan.
 
 
Slutade med bl.a detta; silvershampoo (på dunk!), fläckborttagning och mut-hink. Blev även en Kingslandgrimma och en bag från HV Polo som jag ska ha gymkläderna i.
 
Nöjd med dagen och nu ser jag fram emot sadelutprovningen.
 
Ikväll blir det en ganska tidig kväll. Imorgon har jag först utsläpp i stallet och sedan ska jag till Göteborg igen, men denna gång för en ohästig grej.
Caroline och unghästen Stina

Jag kommer inte kunna kika in på din blogg efter sadelköpet. Av ren avundsjuka... ;)

Svar: För att ta udden av avundsjukan kan du ju tänka på alla nudlar och havregrynsgrötsmiddagar som kommer få intas framöver XD
camillajarnedal.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress