camillajarnedal.blogg.se

Onsdag kväll
God kväll.
Igår hade vi en fin, nästan lite vårig dag, där solen sken och det var plusgrader. Jag skyndade mig när jag kom till stallet så jag hann ut och longerade i paddocken innan solen gick ner. Nelli hade lite vårkänslor och busade till det ordentligt ett par gånger :p
 
Idag däremot vaknade jag till drygt 5cm snö :( dock plusgrader så under dagen smälte det bort (och det blev jätteblött i hagarna såklart). På eftermiddagen var som sagt snön borta, men herregud vad det blåste. Det tog i riktigt ordentligt och låg på rakt in över gården. Usch och fy! Idag gjorde vi ingenting mer än att spola benen, tvätta krubban och allmänt pyssel. Nu regnar det, men jag hoppas det lugnar sig till imorgon.
 
Nästa vecka ska Nelli eventuellt få massage, beror på om massören kunde klämma in en häst till. Hoppas på det!
 
Nu ska jag hoppa i säng, är riktigt trött och seg idag. Och imorgon och på fredag måste man vara på tårna, då har vi Skolinspektionen på besök för tillsyn.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress