camillajarnedal.blogg.se

Full rulle
Snabbt stopp innan jag hoppar i säng inför sista arbetsveckan innan semestern...
 
Igår var vi i Göteborg där vi startade på Liseberg med två kompisar och drog runt där hela eftermiddagen. Strålande sol och 20-25 grader, helt fantastiskt. Fram mot kvällen åkte vi till en restaurang vid Linnéplatsen och åt middag på deras uteservering. Ramen-Ya var vi på, och det är då en japansk ramen-restaurang. Ramen är nudelsoppa (och restaurangen lagar allt själva från grunden). Mycket gott!
Efter middagen åkte vi tillbaka till ena kompisen där vi skulle sova över, gjorde lite drinkar och spelade sällskapsspel tills sovdags. 
 
Idag startade vi med en rejäl frukost och lite planering av vår gemensamma resa om ett par veckor. 
Sedan rullade jag och Calle uppåt till nästa stopp som var 2-årskalas för Cornelia. Tårta och paketöppning i mängder. Och just det, på vägen upp hann vi med ett stopp på Glasscafét i Ljungskile ;)
 
 
Efter kalaset åkte vi hem, och jag åkte till stallet en sväng för att titta till Nelli. När jag var nästan framme mötte jag stallägaren som sa att han redan hade både fixat med hennes vatten och kollat till henne så att egentligen hade jag ju inte behövt komma, men men - nu var jag ju redan där. Och jag passade på att borsta henne och bjuda på lite godis. 
Imorgon skulle hon skotts men jag fick ett sms från hovslagaren att han behövde åka till seminstation med ett sto imorgon så han kommer en annan dag istället. 
Katie

Hur gör ni med katten när ni reser iväg? Har ni grannar som kan passa den eller åker den hem till någon? =)

Svar: Under Falsterbo är Calle hemma och har semester så då får de två hänga ihop, men när vi åker till Skottland så kör jag hem Moses till mamma och pappa.
camillajarnedal.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress