camillajarnedal.blogg.se

Hemma igen - bilder del 1
Igår kom vi hem från Skottland och idag har jag dragit i praktiska "efter resa" saker; som att handla mat, hämta nycklar hos vår blomvattnare, varit i stallet i ösregnet, matat systers katt, hämtat egna katten hos mina föräldrar som passar honom under veckan. Ja, flängt omkring lite idag men nu sänker sig lugnet.
 
Vår resa då? Vi har haft det riktigt bra! En ganska intensiv resa med mycket vandrande (:p) men overall en bra resa. Skottland har en grym natur och det är riktigt häftigt med alla slott och gamla stenhus.
 
Jag delar upp inläggen lite för annars blir det väääldigt långt, och jag håller igen lite på bilderna för att inte dränka er i mina semesterbilder - men lite får ni allt!
Så här kommer del 1 - Edinburgh
 
 
Vi startade i Edinburgh och var där fre-mån, hyrde en jättemysig lägenhet ganska centralt och nära The Royal Mile. Under dagarna i Edinburgh besökte vi Edinburgh Dungeon, gick på guidad tur i Mary Kings Close, besökte National Museum of Scotland och avverkade en stor del av centrala delarna av staden till fots. Någon av kvällarna hängde vi hemma i lägenheten och kollade på Braveheart men de andra dagarna åt vi middag ute.
På måndagen var det superfint väder och då gick vi upp på Arthurs Seat - ett berg precis i kanten av staden. Något som var rätt intressant var att staden liksom inte tunnades ut, utan man gick runt ett hörn och plötsligt var staden slut :O
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Next stop - Stirling
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress