camillajarnedal.blogg.se

Uppdatering
En kort uppdatering bara efter torsdagens klinikbesök:
 
Det var en lång dag men i slutändan fick vi en del besked som förklarade mycket och tyvärr var det inte några vidare roliga besked. 
 
Jag återkommer när jag vet mer. 
malin

Neej =/ Besiktigades hon inte innan? eller du köpte henne i projektform? Jag känner igen sånt här alldeles för väl =(

Svar: Jo självklart besiktades hon, och hon är röntgad i rygg och ben -men det var ju inte där problemen satt. Hon är inte köpt som projekt utan som en "vanlig häst", sedan visade hon sig vara ganska svårriden och har efter efterforskningar "alltid" varit sån. Jag har jobbat med henne under våren och det har gått framåt men kom till läget där jag måste veta om hon "bara är känslig och svår" eller faktiskt har ont, innan man går vidare i utbildningen av henne och ökar kraven.Och nu har vi hittat vad svårigheterna beror på -och det är inte psyket/mentalt.
camillajarnedal.blogg.se

Evelina

Fy så jäkla tråkigt!!! Tycker de var klokt av dig att vilja kolla för att veta. Jag hoppas att det inte är illa utan att det går att hitta en bra väg att jobba runt problemet/n. Ni är väldigt fina tillsammans!

Linnea

Klokt av dig att kolla upp en gång till! Håller tummarna att det är något som går att rätta till med tid, kärlek och behandling.

malin

Då är det extra tråkigt att man hittar saker, förstod det inte heller som att du köpt henne som projekt.

Jag skaffade ju ett anglosto som projekt, där jag dock förutsatte att hon var frisk. Visade sig att hon hade massa förträngningar i nacken och då är det inte så lätt att vara glad häst!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress