camillajarnedal.blogg.se

1 mars
Hua sånt väder, regnet bara öser ner. Jag vet en viss grå som kommer vara tjurig idag.
Igår var jag stalledig, var tvungen att jobba lite längre så jag hade ordnat hästvakt. Så blir det på måndag med. Lite segt att jobba över men fördelen är att jag kan plocka ut den tiden en annan dag och gå hem tidigare.
 
Ja, som sagt - stalledig igår men idag ska jag till stallet som vanligt. Får se vad vi hittar på idag. Jag försöker dra ihop ett gäng att löshoppa någon dag, tror att Nelli hade tyckt det var skoj. Nu när vi inte har en passande sadel så får man försöka hitta på lite andra grejer. I förrgår longerade jag en stund och bytte sedan över till en variant av tömkörning. Jag provade ju för ett tag sedan men upptäckte att hon inte var bekväm med tömmarna som rörde sig längs sidorna, så denna gången använde jag gramanen som tömmar = kortare, jag kom närmare henne och det var inte så mycket "extra" töm som störde. Gick ok, hon var inte fullt bekväm -eller ja, mer förbryllad över vad jag nu hittade på för något konstigt, men hon tog det ändå bra. Skrittade bara men det räckte bra, hon tänkte så mycket att hon blev helt gäspig när vi var tillbaka i stallet.
 
Imorgon ska jag rida ponny, en annan ponny än de jag ridit innan. Denna gång blir det en liten professor ;) en riktig läromästare som gått SM bl.a. Hela 22 år är han men mycket pigg och fräsch. Ska bli kul att känna på honom.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress