camillajarnedal.blogg.se

30 min senare...
Efter 30 min longering var det läge att sitta upp idag. Lite laddad sådär *host*
När hon fräst färdigt och såg nöjd ut gick vi in och klädde på sadeln, sen bort till ridhuset där vi även hade lite ponnysällskap.
 
Kändes sådär till en början, hon började konstra nästan direkt efter att jag suttit upp men skrittade sen på. När vi kom till traven så tog hon traven bra ganska omgående men stannade upp och slog flera gånger. Jag körde på och plötsligt släppte hon till liite mer och efter ytterligare en liten stund så la hon plötsligt i gasen och jag fick istället börja försöka dämpa henne då hon blev lite väl framåt. Hon kom igång och tyckte det var lite kul! Travade länge i sträck för att vara oss och körde tom lite svag skänkelvikning utan protest.
När hon blir så "på" som idag (och var så en annan dag med) känns det som att jag skulle kunna be om galopp utan att det kör ihop sig men tänker vänta lite till så att traven är lite stabilare först.
 
Ska försöka få filmat någon dag när jag rider. Om inte annat kan det ju vara lite roligt som jämförelse längre fram... :p
 
Min gamla Calle när han var 4 år <3
 
Ska försöka få filmat någon dag när jag rider. Om inte annat kan det ju vara kul att ha som jämförelse längre fram :p
Linnea

Vad roligt att det går framåt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress