camillajarnedal.blogg.se

Dagens uppdatering
Idag var jag lite senare från jobbet pga ett möte jag fick lägga lite senare för att få ihop det, men jag hade sån tur att morgondagens hästvakt (när vi ska fira en kompis som fyller 30) hade blandat ihop dagarna och gjort allt färdigt för Nelli -så det var bara att plocka in henne och ta fram grejerna.
 
Longerade en lite kortare stund idag, inte en halvtimme som igår :p Satt sedan upp och hon var lite sådär på gränsen till en början, slår inte men det är väldigt "lätt" baktill. Efter en liten stund kändes skritten ok och vi kunde gå vidare till traven. Hon var lite lättare att trava idag än igår, det tog längre tid innan första sparken kom. Hon är lurig alltså för när hon väl släppt och travar på, så kan man sen få en tvärnit för en sån sak som att man byter varv. Och då får man övertala igen, och sen så går hon åt det hållet med - och kan byta varv med. Tålamod...
 
Sen som jag sa igår så har hon blivit väldigt pigg nu, när hon kommit över tröskeln så blir hon aspigg istället och det blir nästan mer ju längre stund jag rider. När hon blir varm i kroppen så tänder hela hästen till. Det är ju bra att hon hittat gasen igen men än så länge är det lite trixigt för hon går framåt men accepterar inte riktigt att jag ber om lite mer jobb (för att ta hand om energin). Det där med varm i kroppen och cool i huvudet har vi inte riktigt hittat fram till än :p
 
Imorgon blir det inget stall för mig då jag ska in till Göteborg efter jobbet. Men i helgen är vi på g igen och jobbar vidare.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress