camillajarnedal.blogg.se

mäh!
Nä idag var jag och fröken Nelli inte helt överens. Hon var en riktig apa i början av passet. Vi var ute och det hände en del runt omkring så jag tror det blev lite överslag i skallen helt enkelt. Jag fick hoppa av och ta henne på lina en stund och sen på't igen. Då fick jag till det bättre och hon kunde trava mer avspänt, blev tom en liten galoppfattning till höger -med lite luftsprång, men ändå. Sen gjorde hon på samma sätt som i helgen, att hon stannade efter galoppen och inte ville gå fram (tyckte hon var färdig?) men jag hängde i en stund till och avslutade efter att hon travat ett varv i låg och avspänd form. Pust!
 
Igår gick det bättre, då var vi inomhus i lugn och ro. En del tjafs i början som det brukar, men hon var enklare än idag. Igår travade vi även över lite bommar som låg framme - och jobbade lite med att lugna traven eftersom den blir lite hastig när hon hittat gasen. Det är lite av eller på, antingen går hon inte alls eller så går hon för fullt :p
 
---
 
Idag är det 29 mars och Hottie fyller 12 år!
 
Nykläckt ;)
 
 
som 1-åring
 
4 år
 
Senare...
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress