camillajarnedal.blogg.se

Måndag
Förutom gårdagskvällens sura inlägg, jag fick för övrigt hämtat min bil senare på kvällen, så hade jag en rätt bra söndag.
Var hos min syster på dagen och lekte med systerdottern. "Fikade" i lekstugan och kollade på Pippi. På eftermiddagen åkte jag sen till stallet, Nelli är fortfarande tjock i benen men framförallt bakbenet gick ned av att röra på sig, frambenet är "färskare" så det behöver nog lite mer tid. Hon står som sagt i grushage nu ett par dagar så det lilla såret får vara torrt och fint.
Red ett pass igår igen och det var lite blandat utfall, hon var sparkig stundtals men även bra. Travade lite mer och hon travar på bra fram till att hon plötsligt slår i en tvärnit och sparkar, sen går hon fram igen lika bra som innan - blandat som sagt. En gång blev jag faktiskt arg och röt till åt henne när hon gjorde en riktigt ful spark, och oj vad hon travade iväg fint då, hon blev nog lite paff. Det låg lite bommar framme så vi smet över en bom här och en bom där mellan varven så att hon skulle få lite annat att tänka på och det gillade hon.
 
Idag ska jag inte rida utan bara promenera, hon ska få chans att smälta de senaste passen, även om det är små steg så har det ändå hänt ganska mycket bara de senaste dagarna och jag tycker det är viktigt att låta dem "vila" i förändringar och smälta det, även om Nelli är en till åldern vuxen häst så är hon omogen mentalt och det är viktigt att hon är med på banan. Förhoppningsvis blir hon skodd idag med, fick ett sms av hovslagaren igår kväll att han var bättre i ryggen så han skulle försöka sko henne idag.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress