camillajarnedal.blogg.se

Rätt jäkla irriterad

Är rätt skapligt irriterad just nu. För en timme sen körde jag min sambo till tåget då han ska resa bort ett par dagar. På ett ställe på vägen stod en polisbil och blockerade motsatta körfältet, men mitt körfält var fritt. Lämnar av sambon och rullar hemåt, lite småstressad för jag ska laga mat till morgondagens lunch och är trött. Kör samma väg tillbaka och ja, vägen är avstängd - ingen släpps in den vägen. Ok, svänger runt för att ta andra vägen "in" till området där jag bor. Nope - tvärstopp där med. Många polisbilar. Rullar fram och frågar en polis - "vad gör jag nu? hur ska jag komma hem?" Hans svar var att det tyvärr inte gick utan jag måste ställa bilen och gå hem. Ok....

Kör runt igen och ställer av bilen vid närmaste mataffär, nära de andra avspärrningarna och går sedan till poliserna som står där för att fråga om jag får gå in. De berättar att det är väldigt stökigt och att de inte vet hur det utvecklar sig. Men, sa jag "hur ska jag komma hem då? Jag kan ju inte stå här på trottoaren...".

Fick till svar att bilen kom jag inte in med, men jag kunde gå hem - på egen risk.

 

såååå, nu hoppas jag att min bil står kvar imorgon och inte är sönderslagen eller uppeldad.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8aLxd/oroligheter-i-trollhattan

 

http://www.gp.se/nyheter/västsverige/våldsamt-upplopp-i-trollhättan-1.4202244

 

Anonym

morrrr...kommer att sätta fokus på hemnet imorgon!/M

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress