camillajarnedal.blogg.se

Söndag
Då var det söndag kväll och snart ny vecka igen ja. Idag var vi sådär duktiga på förmiddagen och åkte för att slänga kartonger m.m. Jag handlade och har även städat lite. Typiska helggrejer :p
 
I stallet så blev det pass nummer två i nya sadeln. Jag hade samma upplägg som igår med en stunds longering innan där hon får värmt upp sig ordentligt och ev överskottsenergi släpper. Sen när jag lagt på sadeln så går jag med henne en stund så hon får känna på den (låtsas inte om att hon är uppvärmd utan skrittar fram på nytt) innan jag sitter upp.
Idag var stallägaren med och hjälpte mig från marken, han går med en bit ifrån och smackar på henne om hon stannar upp. Men hursomhelst, känslan idag var rätt bra ändå. Det kom sparkar men det tog tid innan hon sparkade första gången och sen gick hon avspänt mellan tillfällena. Tyckte även att hon slog mindre med svansen idag. Jag skrittar bara än så länge men jobbar lite i skritten, ställer och böjer och flyttar lite för skänklarna. Detta för att hålla igång huvudet lite och sen för att hon ska låta mig komma intill med skänklarna. Som sagt, ett gäng sparkar men lugnare mellan dem och sen upplevde jag sparkarna som inte fullt så irriterade som innan, utan mer att hon testar och "känner av".
 
Imorgon blir det ingen ridning för vi ska på lägenhetsvisning efter jobbet så blir sent till stallet, men sen fortsätter jag såklart jobba vidare i veckan.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress