camillajarnedal.blogg.se

Vår?
Läste nånting om meterologisk vår någonstans... mhmm?! Inte här iallafall....
 
 
Nä här var det inte så vårigt imorse.
Började snöa igår och snöade hela natten. Glashalt och riktigt otrevligt imorse. Tur att jag började 8:30 idag istället för 8:00. Har varit på en föreläsningsdag om "Barn som bevittnat våld i hemmet". Intressant såklart men blev lite långt att sitta på en trästol kl 8:30-16:00, och därefter åkte jag upp till ena skolan för att ha biosittning = 2 timmar till på en stol. Har rätt ont i kroppen nu faktiskt.
Var hemma 19:30 och idag hade jag hästvakt så det var bara raka vägen hem. Imorgon ska jag jobba hemifrån (det är studiedagar mån-tis) och sen till stallet på eftermiddagen. Nelli ska aktiveras och jag ska eventuellt jobba en av islänningarna med. Denna veckan ska jag även rida Champ en av dagarna med, troligtvis torsdag. Var längesen jag red honom sist så det blir kul att känna på honom igen.
 
I veckan är det skoning (onsdag) och sadelutprovning (lördag), sen ska jag med på tävling på söndag så det är fullt upp!
Katarina

Åh, vi hade nyligen en heldag om hot och våld i hemmet fast från djurens perspektiv och hur djuren kan utnyttjas som en del i misshandeln. Tuffa ämnen men så viktiga!

Svar: Åh det där är ett jätteviktigt område. Hemskt, men viktigt.
camillajarnedal.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress