camillajarnedal.blogg.se

Dagen idag
Idag har det blivit mycket tid i solen, jätteskönt - även om jag är liiite rosa nu :p
På jobbet så hade vi lite uteaktiviteter för eleverna vid lunchtid så jag och ett par andra i personalen hängde på och var med ute nån timme. Jätteskönt!
 
Jag hade lite tid att ta ut så jag slutade tidigare, åkte till stallet direkt såklart. Nelli fick en liten halv-dusch, körde inte hela men svansen och diverse smutsfläckar på kroppen. Sen kom mamma och var med när jag red. Bra pass idag! Hon har vilat från ridning två dagar och hittills har det faktiskt varit så att de bästa passen vi haft har varit dagen efter en vilodag. Idag sparkade hon ingenting(!) i skritt och trav. Galoppfattningarna var lite väl "luftiga" men när hon landat igen galopperade hon fint. Sen är det rätt bra drag i henne men hellre att hon går fram i lite övertempo än att hon står emot och är tjurig. Efter galoppen faller hon tillbaka och blir spänd och lite orolig liksom, men jag rider bara vidare på samma sätt som innan galoppen och så hittar hon tillbaka efter en bit. Det får vara så nu, kommer bättra sig med tiden. 
 
Här kommer lite bilder från dagens pass
 
 
Caroline och unghästen Stina

JAg tror på er Camilla! Har fått så många kloka citat med mig från Waaler, men ett att hålla fast i: "Vi rider inte för idag, utan för imorgon". Allt vi gör idag är bara att bädda inför morgondagen, och du verkar bädda så lugnt och fint för Nelli. Small steps (och bakslag, såklart), men i längden vinner ni!

Svar: Tack <3
camillajarnedal.blogg.se

Malin

Så härliga bilder! Att ge det tid och inte forcera är det som håller längst, känns som att det börjar att lossna fortare nu den senaste tiden för er?

Svar: Ja jag tror att även om det i vissa fall "går" att pressa sig förbi olika saker så blir det inget hållbart resultat utan man får tillbaka det en annan gång - och den gången blir det ännu värre. Det går bättre nu och jag har haft två pass där hon inte sparkat alls i skritt och trav utan det kommer i galoppfattningarna, så det är på rätt väg!
camillajarnedal.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress