camillajarnedal.blogg.se

Gårdagens pass
Vi kör någon varannan dag-variant just nu, passet i söndags samt måndagens longering skrev jag om igår, och då även om hennes två svåra lägen.
De svåra lägena är när hon 1. inte går fram och slår för allt, eller 2. när hon blir överhet och forcerad - lika svåra att ta sig ur båda två men jag föredrar nog ändå nr 2 för då slår hon inte iallafall.
I det optimala läget som visar sig mellan varven är hon framåt och "på" men tål att skänklarna ligger om och att man ändrar "saker" utan att hon blir upprörd, hon är intresserad och frågar hela tiden efter mer. I detta läget så är hon så som jag vill att hon är.
 
Och igår red jag igen. Det bubblade stundtals "2-läge" under ytan men det slog inte ut fullt utan det gick att rida förbi. Jobbade mycket serpentiner och då framförallt att hon inte ska hetsa upp sig vid varvsbytet. Fick lägga många volter i bågarna och bara ligga kvar där till det var läge att byta över till nästa varv.
Flyttade för skänklarna i både skritt och trav, och jobbade på att verkligen skritta när vi skrittar - och inte takta och ladda för trav.
 
 
Rätt avspänd efter :p
 
Idag ska jag inte rida (kör som sagt lite mer varannan dag) och idag lyckades jag dessutom åka ifrån mina stallkläder på morgonen. Fattar inte hur jag kunde glömma dem, jag åker ju alltid till stallet direkt efter jobbet liksom....
Mikaela

Känner så igen att det finns två lägen, men inget är egentligen bra :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress