camillajarnedal.blogg.se

Ledig dag
Härligt med röd dag in mellan varven. Jag jobbar dock imorgon trots att det är en klämdag och många andra (i princip alla mina kollegor) är lediga. Har ett möte kl 10 och sen åker jag hem och fortsätter jobba hemifrån, har lite att pilla med så jag håller mig nog sysselsatt. 
 
Idag har jag som sagt varit ledig, har passat på att njuta lite i solen och tog en promenad i elljusspåret. Försökte få lite färg på mina kritvita ben men det gick nog sådär :p 
 
I stallet så blev det jobb med bommar. Jag la upp två cavalettiserier så att man antingen kunde rida dem var för sig eller i följd på en båge. Lite småblandat pass med allt ifrån "lugn och fin" till "fullt ös". Tog mycket skrittpauser när hon blev för hetsig för att "nolla" henne och det gick att få henne lite lugnare i skritten men traven väckte snabbt upp henne igen. Avslutade iallafall med lugn trav i låg form åt båda hållen, sen skrittade vi av ute. Hon var väldigt svettig efter passet, sådär så hon skummade mellan bakbenen, så det fick bli en dusch innan hon gick (galopperade) ut i hagen - och rullade sig såklart ;)
 
 
Imorgon så vilar hon troligtvis igen, vi kör som sagt på varannan dag. Hon går ute dygnet runt nu så hon rör sig en del under dygnet ändå. På lördag funderar jag på att åka på en liten utflykt med henne, men vi får se om det är läge eller inte - jag håller det öppet :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress