camillajarnedal.blogg.se

Måndagskväll
God kväll,
härligt med en "kort" vecka denna vecka. Röd dag på torsdag och klämdag på fredag, jag jobbar fredag men eleverna är lediga så det blir rätt lugnt. Imorgon däremot har jag en fullspäckad dag som går i ett... 
 
Idag har jag tillbringat förmiddagen ute i skogen, min ena skola har Vårdagar så det var uteaktiviteter som gällde. Jag har hängt vid elden ett par timmar (fick kasta kläderna i tvätten för jag stank verkligen rök) och hann även med en liten tur på flaket bakom en fyrhjuling. Varierande jobb kan man väl säga :p
 
Gårdagens ridpass var lite blandat, Nelli började sådär bra - var avspänd och ridbar, sen vet jag inte om det var jag som blev övermodig med mitt sidvärtesjobb men efter att ha jobbat med det en stund så slog hon över till det ena svåra läget, det där hon blir överhettad och så uppe i varv att det blir svårt att nå henne och "få ner" henne igen. De svåra lägena är när hon antingen är skitförbannad och slår för allt, eller det när hon blir överhet och forcerad - svåra att ta sig ur båda två. 
Jag jobbade med skritten ett tag för att lugna ner henne och testade lite travbitar mellan varven, hon gick igång igen så fort hon skulle trava men lugnade sig i skritten så vi skrittade mer och sen avslutade jag efter att ha travat en kort sträcka lugnt. 
 
Inatt har hästarna sovit ute för första gången (ok, några tjuvstartade häromdagen) och idag har motionen bestått i att hon joggat på lina, lugnt och fint. Nytt ridförsök imorgon helt enkelt.
 
 
Annars har vi bokat flygbiljetter till vår resa till Skottland i juli, och även bokat boende för de första dagarna. Vi startar i Edinburgh ett par dagar och sen får vi se, beror lite på vädret. Blir nog kul!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress