camillajarnedal.blogg.se

Snelli
Ytterligare en härlig dag i solen :)
Idag hann jag plocka in Nelli och rida innan eftermiddagsfodringen (som jag hade hand om idag). Vi tog ett kort pass i paddocken efter gårdagens skrittur i skogen. Det var himla varmt, och jag SÅG hur mina armar blev rödbrända XD så vi blev inte direkt långrandiga. Men hursomhelst, idag var en bra dag i Nellis liv och hon var samarbetsvillig från start. Ett litet sladdande i högervarvet men gick att räta ut utan att gå i taket, hon tog även traven smidigt och var sen snabbt avslappnad. 
Red stora åttvolter och sen jobbade vi med lite skänkelvikningar, enkla sådana där vi vände upp på meddellinjen och flyttade ut till spåret. Jag behöver jobba på att komma intill med skänkeln och sen inte bromsa för mycket även om hon "går iväg" när hon tycker att jag är lite jobbig som lägger till skänkeln. Måste istället hitta läget där framåtenergin fångas upp och kanske få henne att kliva lite mer åt sidan istället (för att bromsa utan att bromsa - om ni är med på hur jag menar). 
 
Kort pass som sagt eftersom det var så varmt. Jag kom på ett nytt smeknamn för henne, dagar som idag när hon funkar bra så heter hon numera Snelli ;) 
 
Efteråt duschade jag henne, men det var ogjort arbete eftersom hon galopperade ut i hagen och rullade sig grundligt. Lite roligt ändå för hon la aldrig ner huvudet ordentligt så hela hästen var mörkgrå (lerig av damm+blöt häst) och huvudet var vitt....
 
 
 
 
 
Anonym

Härligt! Snelli gillar vi! //M

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress