camillajarnedal.blogg.se

Tillbaka i sadeln
Dagen idag har bjudit på ganska mycket häst. Jag startade min dag med att prick 08:00 kasta mig in som förste man på fotografering för våra nya passerkort. Inte fullt lika traumatiskt som passfotograferingen men inte långt ifrån. Jag hade dessutom ett par andra i personalen som "hjälpte till" genom att stå i dörren och heja på. 
Sedan packade jag ihop mig och ett gäng tjejer i min bil och en idrottslärare tog ett annat gäng och så åkte vi till en ridskola i kommunen. Skol-DM i hoppninig stod på schemat. Jag åkte med min förra skola på både dressyren och hoppningen men här har jag inte haft möjlighet att vara med innan men idag tog jag mig tid. Alltid roligt med lite andra uppgifter och sen är det ett bra tillfälle att lära känna eleverna. 
Vi tog iallafall 3 av 6 möjliga placeringar och har tre ryttare till final - bra jobbat!
 
Sen efter att ha varit ett tag på skolan efter hopptävlingen så var det dags att åka till mitt stall. Idag var det ridning på g igen efter ett par dagars ledigt. 
Och idag var det en "snäll" häst! Inga sparkar i skritt och trav, och jag kunde be om lite embryo till öppna (mer bogen in + lite ställning) utan att det ballade ur. Hon är rolig med det där, de gånger hon gått bäst har hon faktiskt vilat innan. Hon är minst sagt lite egen...
När hon hade jobbat bra en stund så gick vi ut och skrittade av. Imorgon får vi se vad vi hittar på, kanske rider ut om de andra ska ut så vi får lite sällskap. 
 
Well well, slut på dagen för den här gången. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress