camillajarnedal.blogg.se

Sånt som retar mig
♦ Förutom de som är ute utan reflexer på obelysta landsvägar m.m blir jag tokig på personer som har mörka kläder och noll reflexer i tätbebyggt område och verkar tänka att "det är lampor - jag syns". Och sedan går de rakt ut i vägen...
NEJ - ni syns inte.
Jag skulle nästan vilja påstå att folk syns ännu mindre i områden med gatubelysning där man kan få motljus, och personen smälter in mot mörk bakgrund (husväggar, natur m.m.) medan det upplysta området ser tomt ut. 
Nästan så jag övervägt att ha en låda reflexer i bilen och dela ut till folk när jag är ute och kör. Livrädd att köra på någon.
 
 
 
♦ Hästannonser utan pris och utan video. Eller favoritformuleringen "Video finns för seröst intresserade", "ring/maila för video". Eller säg bland annonserna på Facebook där ägarna väljer att PMa ut videon till var och en som får be om den.
Jag är jättenyfiken på hur man tänker här? Det är ju bl.a priset och videon som avgör om jag är seriöst intresserad. Hur ska jag veta om jag är seriöst intresserad av hästen om jag inte fått se den? Jag vill veta pris och ha sett hästen, är den inom min budget och matchar vad jag letar efter? DÅ är jag seriöst intresserad.
Fatta vad mycket onödiga meddelanden och samtal…
 
♦ Felaktig användning av ord och uttryck. Kommer inte på så många just nu men här är ett par exempel...
Veckovild (syftar på veckovill)
Skratta mig lycklig
Dra alla över en kant
Interjuv
 
♦ Bilförare som inte använder blinkers.
GAAAAAHHHHH!!
Anonym

Ha, på hugget idag! Håller med om allt! Något som retar mig: Folk som säljer hästar med dolda fel, och sedan inte tar sitt ansvar för det...morr!

Anonym

Glömde skriva signatur ovan, // Mor

Sanna

Hahaha, hög igenkänningsfaktor på ALLT. Speciellt trafikgrejerna. Har enorm roadrage, min sambo som är polis säger alltid att jag hade blivit en sjukt dålig polis för jag flippar för minsta lilla i trafiken och kan inte släppa något hahaha...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress