camillajarnedal.blogg.se

Träning!
Igår var det dags! Jag tränade för tränare för första gången på nästan 2 år, och för att vara ärlig/realistisk så har jag inte heller ridit "på riktigt" på nästan lika länge. I november 2015 tränade jag för Jeanna Högberg, efter det gick Ida på vintervila och därefter har det inte blivit så mycket mer.
 
Jag hade bokat in en träning på Vena Dressyrcenter, på lånad häst. Åkte ut dit efter jobbet, fortfarande ovetande om vilken häst jag skulle rida - men de har trevliga hästar så det skulle inte spela så stor roll. Kom till stallet där personal fanns på plats och visade mig tillrätta. Jag stod uppstallad där 2010 innan jag flyttade till Trollhättan så är ändå lite bekant med lokalerna men det är ju en del år sedan, och jag hade ju inte koll på utrustning till hästen jag skulle rida.
West End *Nemo* var min partner för dagen.
 
En läromästare som kan allt upp till GP. Han har inte tävlat så mycket då han hade problem med sin hingstighet och ja, fungerade inte på tävling. Kastrerades för ett par år sedan och har lugnat ned sig ett par nivåer, men ändå en och annan räv bakom öronen och jag fick instruktioner om att ha ett öga på honom för trots att han numera är en 20-årig valack så kan han få lite spontana känsloyttringar :p
Hursomhelst, i ridhuset väntade Jessica och jag drog igenom hur den senaste tiden sett ut ridmässigt, hur "off" och ur form jag faktiskt är. Vi bestämde oss för att dagens träning mest skulle vara kul, inte så mycket petande på mig utan jag skulle få känna på lite roliga grejer. Nemo ställde gärna upp och vi lekte runt med lite tramp, passage och diagonalslutor. Haha, rätt kul i passagen när Jessica hejar på med "högre! högre! mer luft!" och Nemo gjorde vad han kunde med mig pustande på ryggen.
Helt slut efter träningen (jag alltså, inte hästen) och jag kände vilken träningsvärk jag skulle få.
 
Idag har jag ordentlig träningsvärk i hela kroppen. Är även lite förkyld tydligen så känner mig smårisig. Har haft morgonfodring och utsläpp så jag var i stallet 06:30. Morgontrött majoritet av högen, det är bara två som är riktigt pigga på morgonen - de andra är rätt sega.
 
Just det! en annan sak som jag inte berättat. Vi har ju letat nytt boende i ett år men det har varit segt att hitta något vi vill ha, och sen när man väl hittat nåt är det omöjligt att vinna budgivningarna, såååå - vi har hoppat på ett nybyggnadsprojekt! och har fått välja ut en lägenhet, vi ska skriva avtal 2/10. Så om allt går som det ska flyttar vi sommaren 2019 och blir då grannar till anläggningen där jag var och tränade igår. Superspännande!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress