camillajarnedal.blogg.se

God kväll
Kvällsinlägg verkar ju bli lite av en grej, men men.
 
Igår var jag iväg på kvällen och red en ny häst. Ägaren är jag bekant med sen innan och hästen har jag iallafall sett men inte ridit. Ett sto iallafall, f-03. Vi red först ut en sväng för att känna lite på varandra och värma upp, sen gick vi till deras paddock och jobbade en stund med.
Hon var inte 100 igång efter vintern som ju inte varit så snäll (utan bara hård och kall) när man inte har eget ridhus, och en bit att ta sig för att komma till ridhus, men hon kämpade på bra ändå och vi hittade knapparna rätt fort ändå. Trevlig häst med bra inställning liksom, ägaren sa innan att hon kan vara lite stoig och inte nån man "trycker på" liksom men det kändes inte av under den tiden jag red iallafall utan hon tuffade på bra.
Ägaren filmade några små snuttar och nedan är två prints från det. Söt häst!
 
 
 
Imorgon ska jag iväg till Tina igen och sticker ganska tidigt. Tänkte vara på plats vid 9:30-nånting och så ska jag förbereda C som ska gå en träning 10:30. Efter det rider vi varsin häst ihop. Blir kul!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress