camillajarnedal.blogg.se

Kontaktsvårigheter
Ja, det råkade jag ut för imorse 😂 Men först om gårdagen...
Igår startade jag upp relativt tidigt (eller ja, inte särskilt tidigt egentligen men tidigare än annars och jag är mycket morgontrött :p) och åkte för att rida A. Tredje gången jag rider henne nu. Funkade riktigt bra, hon är lite småseg i början men när hon blivit varm så kommer hon igång. Galoppen är bra att jobba i för där bjuder hon lite extra så man får lite gratis energi. Hon är lite svårare i högervarvet men har en gammal skada i bogen på den sidan så det finns en svaghet kvar liksom. Men hon är ändå fin att rida, och går att jobba bra även i höger - det är bara inte lika enkelt som till vänster. Rider henne på tisdag med är det tänkt.
 
På eftermiddagen åkte vi ut till Skaftö för att fira mamma och syrran som fyllt år. God mat och trevlig kväll. På vägen hem stannade vi till hos min faster och hämtade jordgubbsplantor. Så vi har gjort en liten plantering på balkongen, får se om det blir något. Hoppas på det!
När vi hämtade plantorna i växthuset så såg vi detta fina, ett blommande persikoträd....
 
 
Idag då.... Haha jaa, vad ska man säga :p Jag hade en stressig morgon, så kan vi säga iallafall.
Jag skulle åka med kompisen jag brukar rida hos när hon skulle tävla idag, och idag skulle alla tre hästar gå så det var lite logistik som skulle lösas. Hon åkte med 2st och så skulle jag komma efter med den sista och han skulle inte starta förrän 13:20 medan hon hade en förstastart klockan 09:14 så hon åkte ju skittidigt och så skulle jag fixa den andre själv. Visst visst, jag gjorde en tidsplan igår kväll och allt började enligt plan. Kom ner till stallet i god tid och började med att koppla på släpet. Och där gick det åt skogen. Sladden på transporten och kontakten på bilen var inte samma 😡 Vafaaan liksom?! Alla andra transporter intill hade "rätt" sladd men inte den jag skulle ha. Jahopp. Bara att skriva till kompisen att du, nu har vi ett problem.
Hon satt på första hästen men fick roddat så att stallägaren kom ut med en adapter, men den var tyvärr åt "fel håll" så det funkade inte heller.
Jag pratade med en vän i närheten men hennes adapter var i en bil på väg till Borås där på morgonen så det funkade inte heller. Tiden började ticka iväg, och lille hästen stod i hagen, välrullad och oflätad....
Jag bestämde mig för att göra iordning hästen iallafall och fick in honom fort som fasen, rev av den värsta smutsen och flätade honom på 11 minuter blankt. Det gick undan kan jag säga.
Sen lastade jag snabbt på honom och gav mig iväg - nu före schemat för att hinna in om en mack och lösa en adapter till sladden. Två mackar senare, ingen sladd. Ärligt talat - tycker de BORDE haft sladdar. Särskilt mackarna som hyr ut släp, det kan ju inte vara helt ovanligt att man behöver en adapter då???
Vi rullade vidare och det blev till slut ett stopp på Biltema; syrran, hennes sambo och barn kom och mötte oss där så medan jag och syrran var inne och köpte kontakten passade de hästen, Cornelia fick klappa hästen lite (win-win liksom) och sa till mig när vi kom tillbaka att hon ville åka med oss ;) Tyvärr sa jag, en annan gång.
Vidare mot tävlingen och nu var jag helt ikapp mitt ursprungliga schema - så när jag rullade på färjan till Lysekil kunde jag andas ut och var i fas igen.
Tävlingen gick bra, inga placeringar denna gång (men hon hade en vinst igår) men avspända och trevliga hästar. DD bjöd på lite för många byten än vad som ingick i programmet, men vad gör det? Han var glad iallafall...
 
Stressig morgon men det ordnade upp sig sen :p
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress