camillajarnedal.blogg.se

Jobbar på

Här jobbar vi på, har inte varit uppe på henne än utan tar det lugnt. Ägarna har specifikt bett mig att ge henne tid och jag ser ingen anledning att hetsa heller utan hoppar hellre upp när det känns som rätt läge, om det är imorgon eller om en vecka -det får vi se.

I onsdags gjorde vi inget mer spännande än att stå uppställd på stallgången och kände lite på det. Sedan i torsdags var jag inte i stallet på grund av julbord med jobbet, hade mockningshjälp av en i stallet.

Hursomhelst, i ridhuset första gången var hon så överväldigad att hon knappt vågade röra sig men igår var vi där igen (dessutom med dressyrsadeln på!) och då rörde hon sig desto mer 😝 Lite rivstarter, särskilt när det sprätte sand på väggarna, men inte helt okontrollerat och vi avslutade rätt avspänt ändå.

Idag var vi ute i paddocken, passade på när jag var i stallet i dagsljus... Sadeln på idag med och hon verkar inte bekymrad över den och det är ju skönt. Lite högre tempo idag med med ben som flög åt alla håll men även idag avslutade vi med lugnare trav och hon var nog lite trött efter.

Tror hon växlar tänder för när jag tränsade kände jag en knöl på vänstersidan, P2:an/första kindtanden sitter helt klart snett. På högersidan var det helt slätt på motsvarande ställe... Får hålla lite koll på detta.

 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress