camillajarnedal.blogg.se

Eurohorse
Igår var jag och mamma på Eurohorse.
I år är första gången på många år vi inte gick på någon av tävlingarna utan bara mässan. Vi går ”alltid” på küren som brukar vara på lördagen, men i år har dressyren bara legat under veckan, inget på helgen. Denna gång passade det helt enkelt inte, kändes inte som läge att ta ledigt från jobbet då jag är iväg mycket nu ändå med först Tingsrätten (hade ju hellre sett på GP-dressyr) och sen tre heldagar utbildning - allt under andra halvan av februari.
 
Jag var i stallet vid 9 och mockade, hade förberett höpåsarna kvällen innan så det gick snabbt att fixa allt. Härligt väder i stallet med ett par minusgrader och sol, hästarna stod och solade när jag kom. Sen åkte jag nedåt och stannade till på vägen för lite proviantering innan jag hämtade upp mamma.
Jag hade med mig ett paket med saker jag sålt som skulle överlämnas till en person som var därnere, så vi gick först och mötte upp henne. haha, har nästan lite träningsvärk i armarna idag efter att jag bar det där paketet. Stort och tungt!
Inne på mässan så tog vi det lugnt och bara gick omkring, hade inget direkt som skulle köpas - eller jo, jag var ju på jakt efter en sadelbock i plast men någon sån hittade jag inte. Vi sprang på en del bekanta, både folk från stallet (mer än en gång :p) och lite andra med.
 
Angående hela min hästsituation så är planen att göra ett uppehåll från egen häst ett tag, min stallplats är uppsagd, jag har sorterat saker och planerar hur allt ska lagras. Men folk bara skrattar åt det (min stallägare inkluderad) och säger "jaja, tro du det".
Efter ett varv på mässan lämnade jag med två hästerbjudanden från olika personer (en att rida och en att ta hem i träning). Så - vi får väl se, rida vill jag gärna göra, hur det kommer se ut är en annan femma.
 
Köptes det något då?
Jajjemän. Jag slog till på en väst från PS of Sweden, från deras nysläppta klädkollektion. Perfekt rosa nyans!
 
 
mamma köpte en likadan ;)
Elin Carlsson

Så fin väst! Köpte schabraket och pannbandet i samma rosa färg, var sugen på västen med men de får bli en annan gång 😆😍

Svar: De var jättefina de med, men jag har redan equestrian stockholms rosa schabrak och det är typ samma nyans det med ;)
camillajarnedal.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress