camillajarnedal.blogg.se

Midsommar närmar sig
Godkväll :)
Här närmar sig midsommar och regnet öser ner, som det brukar...
Min förkylning är bättre men just nu har jag en lättare bihåleinflammation så jag har en härlig huvudvärk och det "trycker" i ansiktet. Calle är smittad -såklart- så vi är lite risiga båda två här hemma.
Jag var hemma från jobbet i måndags men tillbaka i tisdags och då var vi iväg med elevhälsoteamet och hade en utvärderingsdag. På eftermiddagen red jag, i sol och nästintill storm. Det blåste hur mycket som helst! Calle höll sig dock fint på mattan och skötte sig bra. Han var liite seg i början och var inte hundra med men han kom igång efter en stund och gick fint. Jag red inte så hårt eftersom jag inte kände mig så pigg men motionerad blev han - även om jag var tröttast efteråt.
Igår hade jag honom igen och under dagen var väl inte peppen på topp, det ösregnade verkligen hela dagen och när jag åkte från jobbet så regnade det om möjligt ännu mer. Blä! Men jag var rustad i min fleecefodrade regnrock (länk) och gummistövlar, och tänkte se om det gick att rida med jackan. Jag hade dock tur och lagom till att Calle var sadlad och klar så blev det uppehåll, sen var det uppehåll ända tills vi var klara och jag skulle släppa ut honom igen, då kom regnet tillbaka. Även gårdagens pass blev bra, jag lite halvslapp pga förkylningen, men han jobbade fint. Var mer med från start igår än i förrgår.
 
Idag har jag inte ridit nåt utan bara jobbat, och efter jobbet åkte jag och handlade lite midsommarmat. Det blir lugnt för oss med lite lagom firande på hemmaplan. Hoppas alla har en fin midsommar!
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress