camillajarnedal.blogg.se

Tiden går
Tiden rullar iväg här och nu går vi in i skolavslutningsveckan. Ett par veckor kvar till semester för mig dock, men det närmar sig allt.
Under veckan så har jag ridit Aprilia och Bassi, kort jobbvecka (eller ja, kort tid på plats på skolan) där jag var på plats mån-tis, ledig onsdag och sedan var kuratorsgruppen iväg tors-fre. Vi var på våra årliga "summeringsdagar" där vi pratar igenom vad vi gjort under året och lägger upp lite arbete framåt. Nu hade vi två nya kollegor med oss så vi la en del tid på att introducera dem i gruppen och jobbet. Jättehärliga dagar på detta underbara ställe som vi var på för femte året i rad.
 
 
På fredagen så åkte jag sedan vidare till Falkenberg och hälsade på Hottie. Alltid kul att hälsa på favorittanten ❤ Hon var sommarrund och gick och myste med sin kompis. Fodervärden är väldigt glad i henne för hon är så vansinnigt snäll och enkel, hon sa att Hottie är den enklaste hästen hon har och man kan alltid räkna med henne när det behövs en snäll kompis att åka med, en "barnvakt" till unghästarna på lösdriften eller en extra ridhäst till någon som är lite osäker -och det är ju ett bra betyg. Jag hälsade även på min gamla häst Donna som är på samma ställe som Hottie, hon är dräktig och ska föla vilken dag som helst - tyvärr hade hon inte hunnit få innan jag var där. Jag red även en häst när jag ändå var där, fodervärden hade två stycken som skulle jobbas lite lättare så vi tog helt enkelt varsin för att spara tid.
 
Igår skulle jag rida Aprilia på kvällen när värsta värmen lagt sig så jag och Calle passade på att vara ute och gå under dagen. Vi handlade med oss lite att äta och gick sedan ner till kanalen.
 
 
Vi satt och åt vid den lilla röda fläcken i bilden nedan...
 
Idag har jag passat Calle(häst) och Woody, red Calle på fm och det var svettigt. Han var lite småseg i början men kom igång efter en stund. Jobbade sen en del med galoppen och red mycket variationer; samla galoppen så mycket som det gick ett par språng, rida på, samla igen osv. Klämde även till med några byten som gick fint. I traven blev det mer skolor och lite långa skänkelvikningar. Duktig häst som jobbade bra!
Efter stallet åkte jag ut till Skaftö ett tag, hade tänkt sola/bada lite men det mulnade på och var inte lika varmt som hemma/vid stallet så det blev inget bad idag - får bli en annan dag. Faktum är att det regnar nu 😲 Mycket välbehövligt!!
Imorgon är det back in business, jobb och sedan har jag Calle och Woody så dit åker jag efter jobbet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress