camillajarnedal.blogg.se

21 mars
Hello!
Här rullar det på... I måndags var jag ute hos C igen och passade honom och hans kompis (och halvsyster) C2 😝 Blev lite bråttom när jag kom dit för det skulle vara hoppträning i ridhuset och det visste inte jag, men jag rappade på så hann faktiskt rida ett pass ändå. Inget jättelångt pass men både jga och hästen fick motion. Lagom till att jag var klar i stallet började det snöa 😭 Jag åkte sedan bort till ett stall lite längre bort och hälsade på en från jobbet som har sin häst uppstallad där. Trevligt med en liten utflykt! Kom hem runt 21 och stöp i säng ganska tidigt.
Igår var jag sedan iväg och red N. Hennes matte är på semester under veckan. Hon hade ridits av en granntjej på måndagen och de berättade att hon hade varit lite testig då och inte gått fram riktigt, inte velat fatta galopp och lite sånt, (jag pratade med tjejen och hennes mamma för de var i ridhuset samtidigt som jag). Men alltså, tjejen som ridit är 13 år - det är inte så lätt liksom... Så, nu var det min tur iallafall - och inledningsvis så var det en del snigelfasoner och N undrade om hon verkligen skulle gå fram, och ja - det ville jag nog faktiskt att hon skulle göra. Efter att jag fått svettats lite så släppte handbromsen och det blev rätt bra fart på henne. Det är en rolig häst att rida, hon kan nästan "allt" så man kan testa lite allt möjligt, det gäller bara att ha henne med sig.
Ska rida henne imorgon med.
 
Idag har jag varit på föreläsning på morgonen, föreläsningen hette "Motivation till motion och träning" men jag skulle vilja säga att man hade kunnat plocka bort motions-biten, det handlade om motivation i stort - psykologin bakom, och så hade de hängt upp det på träning som ett exempel. Intressant var det iallafall. Den höll på hela förmiddagen och sedan var jag tillbaka på skolan efter lunch. Eftermiddagen har bjudit på gruppverksamhet, jag har "föreläst" i en klass om stress- och stresshantering, sociala roller m.m. Jag är inte jätteförtjust i att prata inför grupper men det gick ok ändå. Är väl mest en vanesak det där med att tycka det är jobbigt, jag hade lättare för det när jag pluggade för då var det så mycket redovisningar hela tiden så man övade ofta på att prata inför grupp. Nu har jag fyra såna tillfällen kvar så det blir lite övning framöver 😉
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress