camillajarnedal.blogg.se

Helt slut
Ja hjälp vad jag kommer ha träningsvärk imorgon XD
Jag startade imorse med att åka ned till min kompis Tina och ena stallet hon har hästar i. Vi tog varsin och gick bort till ridhuset en bit bort. Jag fick C, en 9-årig valack som har gått upp till MSVB:4. Han har haft lite grejer för sig vid ridning tidigare men har gjort stora framsteg, och idag var han väldigt schysst och tålmodig med mig som är så himla ringrostig. Han var riktigt trevlig och var framförallt bra i galoppen. (för övrigt var idag första gången jag galopperade sedan slutet av maj förra året, det har suttit som en liten spärr just med galoppen efter Nellis utbrott som oftast var värst vid galoppfattningar).
Jag ska rida honom på onsdag och torsdag i kommande vecka medan Tina är på Flyinge (utbildning).
När vi var klara i det stallet åkte vi till nästa stall och där skulle jag hjälpt henne med en unghäst som fortfarande rids till viss del "kopplad" men det var flera i ridhuset och kändes inte schysst mot dem att börja lina en unghäst mitt i deras ridpass. Förutom unghästen har hon två hästar till i det stallet och meningen var att vi skulle tagit varsin av dem med, men jag behövde åka vidare så det får bli en annan dag.
Jag skulle till Anna och vi hade ju pratat om att jag skulle dit i veckan men hon skulle jobba annorlunda tider så det skulle bli svårt att matcha tiderna, så jag åkte dit idag istället. Blev ett pass på N, ett sto f-06 som hunnit starta S:t Georges. Henne har jag ridit en del innan, framförallt en period när hon var unghäst. Nu var det nog iallafall 2 år sedan jag red henne sist så ett tag sedan. Hon kämpade på och blev tom lite svettig (fast inte lika svettig som jag :p). Var mest ett pass för att känna på knapparna och se om vi fortfarande kom överens, hon kan ha lite åsikter om det där och är hon inte nöjd så stannar hon helt enkelt och flyttar sig inte en meter. Men det gick bra!
Henne ska jag rida tisdag och torsdag v.12.
 
Så idag har det varit full fart. Jag känner redan i hela kroppen att det här kommer kännas imorgon. Det är tråkigt att känna sig långsam och ringrostig, men kul de stunder när kroppen vaknar till och samarbetar. Känns bra när man rider andras hästar och ägarna hjälper en först men sen känner att de kan "släppa" en och att det funkar bra, att de kan vända sig bort, alltså inte av ointresse utan för att de kan slappna av.
Nöjd också med att jag kom över galoppen. Kommer nog vara lite spärr där ett tag till men idag körde jag på och kunde slappna av och jobba på istället för att vara beredd på en explosion.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress