camillajarnedal.blogg.se

Ni kan kalla mig vikarien ;)
Igår la jag ut en förfrågan på min Facebook, spanar lite efter häst att rida nu när jag inte har egen. Det var ju inte alls tänkt att det skulle bli såhär utan planen var att vara i full gång "som vanligt" med Nelli. Men, nu blev det ju inte så utan det blev pannkaka av alltihop. Så, som sagt la jag ut en krok igår eftermiddag. Och jag fick napp! mer än ett :p
 
Redan imorgon ska jag iväg och rida. En kompis som jobbar som beridare ska iväg ons-fre i veckan som kommer och har bett mig hjälpa henne då. Jag har inte varit i deras stall så imorgon ska jag dit och rida samt kika på stället så jag vet vart sakerna är. Sedan i veckan efter ska en kompis resa bort och då rycker jag in på hennes häst, den har jag ridit förut men det var ett tag sedan så får ta en tur ut till dem med i denna veckan för att uppdatera mig på läget. Hon kommer även behöva mer hjälp framöver så det blir mer ridning där.
Även en annan bekant som har tre hästar ville ha lite hjälp framöver, hon har dock inget ridhus så vi avvaktar tills vintern ger med sig (hallåååå, våren?), och nu när jag skriver detta ploppade det upp ett meddelande på messenger från en annan som känner att hon inte hinner med och vill ha hjälp.
(och ännu lite senare trillade det in en till som vill ha avlastning)
 
Lite från noll till hundra kan man väl säga. Min otränade kropp kommer avlida XD
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress