camillajarnedal.blogg.se

God morgon
God morgon fredag! När detta publiceras har jag startat upp min dag och är ute i en klass och jobbar.
I onsdags hade jag en vilodag och gjorde såna där vardagssaker som att handla osv.
 
Igår var jag och red hos Tina, vi var tre stycken som red ihop och jag hade Daydreamer. Han ska visas för kund på lördag, håll tummarna att det blir en bra matchning! Vi red inne igår då det är lite hårt i paddocken efter att det varit så kruttorrt ett tag (men inatt har det regnat så det bättrar sig), värmen har lagt sig något så det var lite lättare att rida. Jobbade mycket med formen, han vill lätt dippa ner lite så man får jobba med att få upp nacken och fram med nosen. Han har så himla lätt för att fladdra med benen och gå iväg i stora steg, så då får man jobba med de lite kvickare stegen. Blev bra efter en stund, jag fick honom att vänta, komma över på bakbenen och att jag kunde rida varje steg istället för att "åka" med. I slutet gjorde jag ett par byten för att bara känna på att de satt där de skulle och det gjorde de. Duktig häst!
 
Idag ska jag ut till gamla stallet och rida Bassi. Helgen får jag se hur den blir, planen är att åka med en kompis på tävling imorgon men hennes häst har inte varit helt hundra i veckan så vi får se - beror på om han är helt klockren idag, annars blir det inget. Så helgen kan bli lite hursomhelst, planerar efter hand ;)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress