camillajarnedal.blogg.se

Pay & Ride
God kväll!
Idag stod det Pay & Ride på schemat för mig och Aprilia. Jag var på plats runt 8:15 för att fläta och fixa iordning henne i lugn och ro, 9:00 lastade vi. Vi skulle bara en kort bit men bra att vara ute i god tid både för att hon inte åkt transport på länge och därmed var lastningen lite osäker och ja, hon har inte varit iväg någonstans på länge alls så vi ville ha gott om tid att gå med henne på plats. När vi kom fram var hon lite uppstissad och spänd först, spännande med annat ställe och nya kompisar att ropa på. Efter en stund släppte det dock och hon landade lite, efter att ha trampat sin matte ordentligt på foten 😜
Framridningen gick bra, det blev precis lagom med en ordentlig framskrittning och typ 20 min aktiv ridning för att värma upp henne utan att hon blev trött. Inne på banan sen smög hon till lite för staketet men vi tog ett varv till och då släppte hon det snabbt.
 
Vi red en LB:1, så var ju inget avancerat direkt men ingen av oss har varit ute på länge och absolut inte tillsammans - jag har förresten inte ridit henne ens 10ggr, så en lagom mjukstart. Programmet gick bra! Enda stora missen var att hon snubblade precis i galoppfattningen till vänster och fattade då fel galopp, men när alla benen var i ordning igen så blev det rätt och vi kunde fortsätta. Blev en 4:a där 😉 resterande program låg på ett par 6,5or och resten 7,0-7,5 och vi landade på 72,5%. Kul!
 
 
Efter denna aktivitet så åkte vi först och lämnade av Aprilia, hennes matte bestämde sig snabbt för att åka med sin ena andra häst med, gäller att passa på vid såna här bra övningstillfällen liksom, så de lastade på och åkte med den medan jag duschade av Aprilia och så åkte jag hem för att duscha själv och sen sticka ut och träffa mamma, syrran och Cornelia. Lite Mors Dag-firande nere vid kanalen blev det, mysigt! Sen har jag vilat lite på eftermiddagen för jag var trött, sov dåligt inatt med för det var ett himla liv på utsidan.
 
Annars så åkte Despina hem till sina ägare igår och DD visades för kunder igår, och de vill ha honom så går besiktning som den ska så är han såld (men blir kvar ett litet tag för fortsatt träning). Jag rider honom och Calle fre-lör denna veckan som kommer. Får passa på så länge han är kvar och fila lite på rörelser som han kan och jag behöver träna på 😝
Måndag imorgon då, nya tag!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress