camillajarnedal.blogg.se

Senaste dagarna
Jag har haft lite strul med blogg.se och inte kunnat uppdatera, har kunnat logga in men inte "byta mellan sidor".
 
Under veckan har det rullat på i vanlig ordning, i söndags red jag Bassi inför att hans ägare skulle komma hem från sin semester. På måndagen red jag Aprilia som var pigg och på hugget. Vi ska rida en Pay & Ride på söndag är det tänkt, bara en LB men kul att hitta på något. Red igenom programmet med henne och upptäckte att hon var en "sån" som laddade bra inför varje diagonal, haha. Äh, det blir nog bra ;)
Tisdagen blev en omgång till med Bassi och då var matte hemma igen. Han var inte särskilt taggad, eller ja, energin räckte inte så långt i värmen men han jobbade bra ändå.
I onsdags red jag Despina och hon märkte inte av värmen utan var pigg, lite stark och nästan lite tittig (vilket hon inte är annars). Fattar inte att hon orkade vara så pigg i typ 27 grader 😅
 
Torsdagen spenderades på Vann med jobbet. Vi hade en jättehärlig dag, mycket jobb såklart men även lite trevligt på eftermiddagen. Vi badade, och hör och häpna, jag (världens badkruka) badade I HAVET - I MAJ! 😲 Det var ju inte varmt men inte iskallt heller, men det var väl grupptrycket som fick i mig till slut. Efter havsdoppet förflyttade vi oss upp i de varma poolerna och hade det skönt.
 
Idag har jag ridit Despina igen, idag inomhus (där det faktiskt var snäppet svalare än ute). Hon var pigg även idag men jag fick lite mer kläm på henne än i onsdags. Svettiga blev vi båda två kan jag säga, men hon fick en svalkande dusch innan hon gick ut i hagen igen (jag fick vänta lite längre med min dusch). Hemma har jag brottats med min cykel, bestämde mig för att ta cykeln och handla lite och såklart behövde det pumpas och jag och pumpen var inte vänner. Well, jag vann iallafall.
Imorgon är jag hemma och tar det lugnt, Calle har varit i Skåne hela veckan och kommer hem imorgon kväll, han och hans bröder ska på nån grej tillsammans på dagen. Och sen söndag - då är det som sagt Pay & Ride, OM Aprilia tänker åka med oss vill säga. Jag startar 10:08.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress