camillajarnedal.blogg.se

Senaste dagarna
Senaste dagarnas ridning m.m har sett ut såhär; i torsdags blev det ingen ridning, jag var borta i ridhuset med Scilla men tyckte att hon var så skum. Hon var seg och spänd samtidigt och hade ingen lust med något - jag fick dock förklaringen till det sen, hon var jättekissnödig 😅 Inte konstigt att hon inte hade någon lust att springa... Så nu tar jag in henne i boxen ett varv innan jag borstar och hon kissar inom 2-3 sekunder, så då är det ur världen.
På fredagen (efter kisspaus innan ridning!) så var hon med på noterna igen och kämpade på bra, vi hade lite miljöträning då man börjat ställa in dressyrstaket i ridhuset inför lördagens Pay & Ride. Hon fick spana lite på staketpartierna som stod i hörnen, men hon tyckte inte det var så himla spännande.
 
Spännande var det däremot på lördagen när det var PnR. Då var det mycket mer liv på gården än vad det brukar, med främmande hästar, transporter, publik osv. Jag valde att inte vara med på "tävlingen" men tog med Scilla ut mot slutet, skrittade henne för hand och lät henne titta på folket och sen när sista ekipaget lämnade framridningen longerade jag henne där. Rejält spänd var hon men man får ju öva. Efter sista start så gick vi in på banan och fortsatte där. Lite spänning kvar då det lastades hästar på utsidan men när folk lastat klart och åkt så blev det ändå väldigt bra. Jag red på banan med dressyrstaket, domarbord och blomkrukor i hörnen. Öppna ridhusportar och allt "fixar-folk" stod mitt i öppningen och pratade samt började plocka bort saker, vi hade ett partytält med servering precis utanför ridhuset osv. Det löste hon superbra! Tror knappt hon såg dressyrstaketen ;) Så vi red ett normalt pass med miljöträningstwist skulle man kunna säga.
 
När jag ridit klart och Scilla gått ut i hagen igen så åkte jag ut till mina föräldrar en sväng, skulle hämta upp ett fodrat täcke bl.a. Nu ska det ju bli varmt i denna veckan men det blir ju kallt förr eller senare igen liksom.
 
Idag har jag varit på tävling större delen av dagen, kompisen Tina tävlade i Trollhättan med Calle (som jag red rätt mycket i våras) och en annan häst. Fyra starter resulterade i två vinster, en tredjeplats och en fjärdeplats. Bra jobbat!
I stallet blev det ett joggingpass på lina ute i paddocken. Skönt väder och en avslappnad häst som fick galopperat igenom sig ordentligt. Imorgon kommer hovslagaren så då blir det nya skor för fröken.
Katarina

Min häst är likadan när han är kissenödig, men han vill helst inte kissa i boxen utan på gräs. Så ofta går vi en liten sväng tillsammans innan jag sitter upp. Tog ett tag att lära sig varför hästen var så konstigt ibland bara, haha

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress